Lichaam
Een gesprek met Dagmar Bosma
Dagmar Bosma schreef voor ArtEZ studium generale ArtEZ en Mister Motley het essay Ik wil een constant orgasme in een prachtig lichaam over de krachtige kwetsbaarheid van trans*lichamen. In deze aflevering gaat Lieneke Hulshof van Mister Motley met Dagmar in gesprek. Lees het essay hier
Trigger warning: in deze aflevering wordt er gesproken over zelfdoding. Als dat iets is waar je liever niet naar luistert, skip dan naar 15 minuut 50 of sla de aflevering in zijn geheel over. Als je zelf met suïcidale gedachten worstelt en er met iemand over wil praten: de zelfmoordpreventie-hulplijn 113 kun je altijd én anoniem bellen. Voor meer informatie kijk op www.113.nl

Sands Murray-Wassink, Identity Shots or Before Robin, After Hannah Wilke (1995). Edition of 60 performalist self-portraits self-shot by the artist and archivally stored with floral silk textile. Black and white photoprints; 30.5 × 20 cm each.
In deze aflevering komt een citaat voor uit ALL THAT GASZ van Geo Wyeth, luister (of koop) het hele album ATM FM hier: geowyeth.bandcamp.com/album/atm-fm
Verder tipt Dagmar Bosma het werk van Sands Murray-Wassink en Lou Lou Sainsbury:
www.sands1974.com/
loulousainsbury.com/
Geproduceerd door Ondercast in opdracht van ArtEZ studium generale en Mister Motley. Redacteur voor deze editie: Lieneke Hulshof.
Tune: Daan van Haaren
You can find all articles in the Body and Power(lessness) dossier below:
- “Art is a training ground for empathy”: In conversation with Olivia Laing
- One year ‘Body and Power(lessness)
- ‘Ik wil een constant orgasme in een prachtig lichaam’, by Dagmar Bosma (NL)
- ‘Lichaam’: Een gesprek met Dagmar Bosma
- ‘Vulnerable Looking’, by Jules Sturm
- ‘Trifecta … the visceral, the virtual and the vulnerable’, Video of event with velvet leigh and Jules Sturm
- ‘Een lichaam dat niet wordt bewoond’, by Maurits de Bruijn (NL)
- ‘Traumasporen in het lichaam’, Video of online event with Francine Oomen and Maurits de Bruin (NL)
- ‘Erotiek is een levenskracht en seksualiteit is daar soms onderdeel van’: In conversation with curator Ine Gevers (NL)